2 Mayıs 2013 Perşembe

Yalın-Kalamadım



Yalın, siyah takım elbiseyle, iki yanında kurumuş ağaçlar olan boş bir yolun sonunda duruyor. Klipte, kendi bulunduğu yolu gösteriyor bir nevi, yaşadığı hayatı. Şarkı sözlerinde de durumun ne olduğunu ve ne şekilde hareket ettiğini söylüyor.
Şarkı sözleri;
‘İçim sızlıyor doğru
Ama sana git demekten başka yol mu var
Onların doğrularıyla büyürken
İçine hayat çekmek değil kolay’
Tüm bu olanlardan ötürü içim sızlıyor. Onların dayattıklarıyla büyürken, hayatı doyasıya, sindirerek yaşamak kolay değil.
‘Sesim çıkmıyor doğru
Ama bağırsam kime ne faydası var
Bedelli mutluluklar düzeninde
Yüreğe güvenmek değil kolay’
Direkt olarak Şeytani düzene karşı çıkmıyorum, doğrudur. Ama karşı çıkmamın hiç kimseye faydası yok. Bu şeytani düzende her güzelliğin bir bedeli var.
‘Gerçeğin kenarından hayatın düzenine
Bir yol bulup ben akamadım
Bugün budur pencere yarın kışla yüzleşince
Çok üzgünüm kalamadım ‘
‘Gerçekler’ ile ‘Şeytani Düzen’in arasında kaldım ve yolumu seçemedim, ortada kaldım. Bugün durum yansıtılan gibi görünüyor ama kötü olaylar gerçekleşirse, bunu kabullenemedim.
 
 
Klip’in teması siyah-beyaz; zıtlıklar, kişilik bölünmesi.
 
 
Mavi peruk takan bir kız gösteriliyor ve ardından Yalın’ın bölünen karakterleri gösteriliyor. Monarşi kölelerinin taktığı peruklar, bölünmüş kişilikleri temsil eder. Yalın’ın tarzına uygun olmadığından peruğu kız takıyor. Kız aslında, Yalın’ın bölünen karakterini temsil ediyor. Mavi renk ise gücü ve Siyonizm’i simgeliyor. Yani uygulanan akıl kontrolü onlar tarafından gerçekleştiriliyor.
 
Daha sonraki sahnelerde kızın söylediği ritimleri Yalın da dudak hareketleriyle tekrar ediyor çünkü kız Yalın’ın bölünen karakteri.
 
 
Zıt kutupları işaret ediyor, iyi halden kötüye gidiyor. Şeytanın/Cinin himayesinde ve karakterini şeytan yönetiyor. Telkinleriyle yönlendirmesine giriyor. Oluşturulmuş karakterleri var ve sürekli daha kötüye giden karaktere doğru ilerliyor.
 
 
Bafomet’in Bir eli yukarıda, diğeri aşağıda
 
 
Her şeyi gören göz, tek göz sembolizmi.
 
 
Ardından görüntüye bir kelebek giriyor. Kelebek, Monarşi Akıl programları uygulanmış kölenin sonucunda oluşturulan karakterini temsil eder. Ayrıca kelebek, kurbanların gördüğü içsel resimlerdendir ve izleyici kitlesi için tetik olarak kullanılır. Tetiğin etkisi ise elektroşok sonucu travma geçiren kişinin hafif-kafalı hissini aktarır, tıpkı dalgalanan ve çırpınan bir kelebek gibi hissettirir.
 
 
Bu kez Yalın’ın bölünen karakterini temsil eden mavi peruklu kızın da bölündüğü gösteriliyor ve her yerde kelebekler uçuyor.
 
 
Direkt kelebek ve uçuşu gösteriliyor
 
 
Bu sahnede güneş daha belirgin hale geliyor. Güneş, Paganizm’de tanrıyı simgeler yani Şeytanı ve bu güneş ışığı Yalın’a vuruyor.Güneş, Mu’dan itibaren gelen Mısır, Hinduizm, Maya gibi tüm şeytani geleneklerde, kutsallık atfedilen, Tanrı’nın fizik ortamda tecellisi, kozmosun kalbi, adaletin gözü ve ruhsal yönetimin temsili olarak gösterilen şeytanın sembolüne dönüştürülmüştür. Bu sembol, Mu’dan Atlantis’e buradan Hermes ile Mısır’a, Mısır’dan Pisagor ile Eski Yunan’a ve nihayet Masonluğa kadar ulaşmıştır.
Allah c.c., Kur’an’da: ‘Güneş ışıktır, Ay nurdur’ der. Dolayısıyla Güneş ışığın kaynağını, yani Allah’ı simgelerken; Ay, Allah’ın nurunu, yani Peygamberimizi simgeler. Ancak Şeytan, bu simgeyi de çalarak arkasına saklanmış; cin-insan toplumlarını saptırarak; şirke, oradan da paganizme-putperestliğe kaydırmıştır.
 
 
 
 
Yalın’ın üzerine güneş ışınları vuruyor. Yalın tamamlanınca ışık kesiliyor. Güneş ruhsal gelişimin zirvesini ve insanın başarısını temsil eder.
 
 
 
 
Klibin son sahnesinde Yalın’ın tüm vücudu ayrılarak kelebeklere dönüşüyor. Yalın kelebeğinki gibi geçirdiği metamorfozla birden çok kişiliğe sahip oluyor, dissosiyatif kişilik bozukluğuna.
Okült sembolizm, yeni bir reenkarnasyon araken insan ruhunun kelebeğe dönüşmesi inancından gelen ‘ruh(psişe, psiko)’ sözcüğünün hem ‘ruh’ hem de ‘kelebek’ anlamına geldiğine dair ek bir bilgi verilebilir.
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder